back

У тісній співпраці

16 вересня 2013

У структурі Чернігівської районної ради діють десять постійних комісій, головним завданням яких є глибока, фахова попередня підготовка різнорідних питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради. Однією з таких є постійна комісія районної ради з питань комунальної власності, будівництва, транспорту та зв’язку, яку очолює знаний у районі фахівець, депутат районної ради Василь КЛЮКА. Про основні завдання й діяльність постійної комісії кореспондент «Нашого краю» розмовляв із її головою.

– Василю Васильовичу, розкажіть, будь ласка, про основні питання, які вирішуєте під час засідань.

– Відповідно до затвердженого положення, на засіданнях нашої постійної комісії вивчаємо та розглядаємо проблеми щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад району і вносимо на розгляд сесії районної ради питання, що стосуються ефективності використання й збереження комунального майна. Зокрема, створення, реорганізації чи ліквідації районних комунальних підприємств, установ і закладів, затвердження їх статутів і положень; передачі в оренду комунального майна; приймання-передачі майна із спільної власності територіальних громад району до комунальної власності територіальних громад сіл і селищ нашого району або ж у спільну власність територіальних громад області чи державну власність; відчуження та списання майна; погодження кандидатур для призначення керівниками комунальних підприємств, установ і закладів та інші.

– Кого із членів постійної комісії можете вирізнити як активних, принципових, найбільш дієвих?

– До складу постійної комісії входять десять депутатів районної ради. Всі вони – високопрофесійні люди, які мають великий життєвий досвід, займають відповідальні посади в різних галузях господарського комплексу, бізнесу, державної служби. Серед найбільш активних із них треба відзначити депутатів Петра Білика, Андрія Горбаня, Сергія Кальницького, Юрія Мушкетика, Сергія Тимошенка, які постійно опікуються проблемами жителів району, за потребою надають дієву допомогу, оперативно й кваліфіковано працюють над розв’язанням питань згідно з профілем діяльності постійної комісії.

– Крім іншого, особливу увагу приділяєте створенню та вдосконаленню нормативно-правової бази районної ради щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності.

– Ці питання вирішуємо спільно з відділом комунального майна виконавчого апарату райради. Хочу наголосити, що вже тричі переглядався і уточнювався Перелік об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ району, який налічує на сьогодні 534 об’єкти нерухомості та 105 одиниць транспортних засобів. У минулому році комісією був поданий на розгляд пленарного засідання регуляторний акт «Про підвищення ефективності використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Чернігівського району шляхом удосконалення орендних відносин», який затверджений районною радою 15 вересня 2011 року, що складається з чотирьох нормативно-правових документів із питань оренди. Наявність указаних вище нормативних актів дозволяє, згідно з чинним законодавством, здійснювати розпорядження комунальним майном шляхом передачі його в оренду, контролювати ефективність дії 104 договорів оренди, які укладені на чей час.

– Питання оренди особливо актуальні, надто, коли йдеться про зменшений розмір орендної плати. Для кого він встановлюється?

– За зверненнями орендарів на засіданнях комісії були прийняті рекомендації щодо встановлення зменшеного розміру орендної плати бюджетним установам і організаціям. Зокрема, Іванівській, Боромиківській, Андріївській, Ведильцівській, Роїщенській, Халявинській сільським радам за оренду частини приміщень загальноосвітніх шкіл для розміщення дошкільних навчальних закладів. Надано рекомендації щодо встановлення зменшеного розміру орендної плати для управління праці і соціального захисту населення, служби у справах дітей райдержадміністрації, державної фінансової інспекції у Чернігівському районі, управління Державної пенітенціарної служби України в Чернігівській області, інспекції захисту рослин, КМЗ «Обласний центр медико-санітарної експертизи», а також унесено на розгляд районної ради висновки щодо доцільності встановлення зменшеного розміру орендної плати окремим суб’єктам підприємництва за оренду об’єктів, що мають важливе соціальне навантаження.

– Передача об’єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ Чернігівського району теж у вашій компетенції?

– Відповідно до вдосконаленого постійною комісією і затвердженого районною радою Положення, в оптимальні строки та на належному організаційному рівні було проведено заходи щодо реалізації першого етапу реформи в медичній галузі, а саме: приймання-передачі ФАПів та амбулаторій в оперативне управління КЛПЗ «Чернігівська центральна районна лікарня» та «Михайло-Коцюбинська районна лікарня». На черзі – організація передачі та закріплення комунального майна за новоствореним Центром первинної медико-санітарної допомоги. Крім того, забезпечено передачу об’єктів нерухомості у комунальну власність Мньовської, Жукотківської, Пакульської, Киселівської, Улянівської, Михайло-Коцюбинської, Роїщенської, Черниської територіальних громад, транспортних засобів лікувально-профілактичному закладу «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Чернігівської обласної ради, відділу культури та туризму

райдержадміністрації.

– Фінансово-економічний стан комунальних підприємств також тримаєте на контролі?

– Так, на засіданнях заслуховувались звіти керівників комунальних підприємств «Райсількомунгосп», «Чернігіврай­агробуд», «Архітектурно-будівельний центр» щодо виконання фінансових планів, забезпечення прибутковості, своєчасної і в повному обсязі виплати заробітної плати, недопущення заборгованості перед бюджетом та по соціальних внесках. За результатами розгляду приймалися відповідні рекомендації, вносилися пропозиції районній раді та райдержадміністрації щодо вжиття заходів реагування та врахування при укладенні чи продовженні трудових контрактів із керівниками. – З якими ще питаннями доводиться стикатися? – У полі зору комісії й питання будівництва та транспортного обслуговування населення. Тісна співпраця з управлінням економічного розвитку і торгівлі РДА та автоперевізниками дозволяє оперативно впливати на стан пасажирських перевезень у районі, своєчасно реагувати на факти порушень чинного законодавства, вносити відповідні подання конкурсній комісії для визначення переможців-перевізників на внутрішньорайонних автобусних маршрутах. Завдяки злагодженій роботі постійної комісії з відділом містобудування та архітектури райдержадміністрації, КП «Чернігівське районне бюро технічної інвентаризації» та КП «Архітектурно-будівельний центр», сільськими та селищними радами вдалося значно активізувати роботу по введенню в експлуатацію об’єктів нерухомості, передусім житлового фонду, та оформлення на них права власності. У вирішенні цих питань налагоджено ділову співпрацю з Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю в Чернігівській області. – Від чого, на ваш погляд, залежить ефективність роботи комісії з питань комунальної власності, будівництва, транспорту та зв’язку? – Насамперед, від організації належного контролю за виконанням рішень районної ради та власних рекомендацій. За поданням комісії знято з контролю 22 рішення як такі, що виконані в повному обсязі, що складає 65% усіх знятих із контролю рішень, прийнятих районною радою шостого скликання. Розраховуємо й на подальшу плідну співпрацю з іншими постійними комісіями районної ради, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями району для ефективного виконання наданих нашій комісії повноважень. Розмовляла Наталка СОЛОДАШКО