27 травня 2019

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Довжицької сільської ради Чернігівського району Чернігівській області « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік».

Цей аналіз регуляторного впливу проекту рішення Довжицької сільської ради Чернігівського району Чернігівської області « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік» розроблений на виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2014 № 308.

 

І. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування, а саме : податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, транспортного податку.

Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо сільська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу України із застосуванням їх мінімальних ставок.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до сільського бюджету  та є його бюджето-формуючим джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій, забезпечення дохідної частини сільського бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку Довжицької сільської ради, сільська рада має прийняти рішення « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік».

 

Причини виникнення проблеми:

У разі неприйняття рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік, податки і збори будуть справлятимуться по мінімальним ставкам, що спричинить втрати дохідної частини бюджету. Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми сільської ради, а саме«Реформування і розвитку житлово-комунального господарства Довжицької територіальної громади на 2019 рік» (реконструкція вуличного освітлення).

 

 

Аналіз втрат до сільського  бюджету

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори

на 2020 р.

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори

на 2020 р.

Відхилення, тис.грн.

(втрати бюджету)

Ставка, %

Очікуваний обсяг надходжень, тис.грн.

Ставка,

%

(мінімальна)

Очікуваний обсяг надходжень, тис.грн.

1

 

 

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

 

0,1

 

 

1,7

 

0

 

 

0

 

1,7

 

 

2

Плата за землю

(ставка земельного податку)

0,3

686,00

0,3

686,00

0

3

Єдиний

10,00

274,00

0

0

274,0

 

РАЗОМ

(втрати до бюджету)

Х

Х

Х

Х

275,7

 

Підтвердження важливості та визначення масштабу проблеми:

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від його сплати на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури.

         Враховуючи вищевикладене, Довжицькою  сільською радою Чернігівського району Чернігівської області розробляється проект рішення «Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік »» та оприлюднюється на офіційному  веб-сайті Чернігівської районної ради.

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

 

Органи місцевого самоврядування

так

 

Суб’єкти господарювання,

так

 

у тому числі суб’єктів малого підприємництва

так

 

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування.

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України, а саме, у разі, якщо сільська рада у термін до 15 липня не прийняла та не оприлюднила рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норми Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

 

II. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб місцевого бюджету;

- встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

- забезпечити додаткові надходження до місцевого бюджету, з метою забезпечення належного фінансування програм соціально-економічного та культурного розвитку громади;

- забезпечити своєчасне надходження до місцевого бюджету місцевих податків та зборів;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування;

  • привести рішення сільської ради у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України.

 

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії та не приймати рішення сільської ради « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік »

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського  бюджету в можливих обсягах.

Очікуванні втрати сільського бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік »складатимуть: 275,7 тис.грн,що не дозволить профінансувати заходи соціального та  економічного значення сільської ради (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше)

Альтернатива 2.

Прийняти  рішення « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік «у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади надійде275,7тис.грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі благоустрій, соціальні програми та інше

Альтернатива 3.

Встановлення максимальних ставокмісцевих пдатків і зборів на 2020 рік

За рахунок прийняття максимальних ставок, додатково надійде до сільського бюджету 1110,8 тис.грн.

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що є непосильною для платників податків та зборів громади. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини сільського бюджету, але у зв’язку з надмірним податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі сплати податків та зборів, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, і як наслідок закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, виникнення соціальної напруги населення

     

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

  1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.
  2. Забезпечить відповідні надходження до сільського бюджету від сплати місцевих податків і зборів.
  3. Створить сприятливі фінансові можливості сільської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.
  4. Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання, пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта.

Альтернатива 3

  1. Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету.
  2. Спрямування надлишків на соціально- економічний розвиток

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку,  в сумі: 686,00 тис.грн.

Альтернатива 2

  1. Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.
  2. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.
  3. Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Сплата податків за запропонованими ставками в сумі: 961,7 тис.грн.

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем територіальної громади за рахунок значного зростання дохідної частини місцевого бюджету

Надмірне податкове навантаження за причини встановлення максимальних ставок податків та зборів, призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за їх несвоєчасну сплату

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

Показник

Великі

Середні

Малі

 

Разом

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

0

2

11

13

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

15,4

84,6

100

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Витрати пов’язані лише зі сплатою земельного податку,  в сумі: 686,00 тис.грн.

Альтернатива 2

  1. Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.
  2. Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.
  3. Вдосконалить відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ

Альтернатива 3

Відсутні

За рахунок прийняття максимальних ставок, додаткові витрати будуть складати 1110,8 тис.грн., в тому числі:

  • єдиного податку – 414,6 тис.грн.
  • земельний податок –   686,00 тис.грн.
  • на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 10,2 тис.грн.

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради, зменшення кількості робочих місць

 

Оцінка сумарних витрат за альтернативами

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта(рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта)

686000,00

Альтернатива 2Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта(рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта)

961700,00

Альтернатива 3Сумарні витрати для суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва  згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта(рядок 11 таблиці «Витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта)

1110800,00

 

 

 

 

 

ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що в даному випадку відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, місцеві податки і збори сплачуються платниками у порядку, встановленому Кодексом за  мінімальними ставками, що не сприятиме наповненню сільського бюджету в можливих обсягах.

Очікуванні втрати сільського бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік » складатимуть: 275,7тис.грн., що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного значення територіальної громади (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше)

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території сільської ради та  відповідне наповнення сільського бюджету.

Забезпечить фінансову основу сільської ради. До бюджету територіальної громади надійде  275,7тис.грн, що дозволить профінансувати в повному обсязі соціальні програми.

Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів держави, громадянта платників податку

Альтернатива 3

2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними)

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.

Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь», зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до місцевого бюджету. Балансу інтересів держави, громадянта платників податку досягнуто не буде

 

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Держава: - надходження додаткових коштів до сільського бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток громади. Громадяни:

 Сплата податків і зборівза обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті для окремих категорій громадян.

Суб’єкти господарювання: Сплата податків та зборівза обґрунтованими ставками. Запровадження корегуючих (пом'якшувальних) заходів для суб’єктів господарювання.

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації.

Громадяни:

Сплата податків і зборів за встановленими ставками.

Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків і зборів за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 1, 2 до цього АРВ. Сумарні витрати очікуються у розмірі 961700,00грн.

Наповнення сільського бюджету, збереження суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Держава: Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток громади.Громадяни: Вирішення більшої кількості соціальних проблем громади за рахунок значного зростання дохідної частини сільського бюджету

Суб’єкти господарювання: Відсутні

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його регуляторного акта та його опилюднення в друкованих ЗМІ.

Громадяни: Надмірне податкове навантаження.Суб’єкти господарювання: Витрати: Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території сільської  ради. Очікуваний розмір сумарних витрат складає розмірі 1110,8тис.грн.

Надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання, зменшення робочих місць

Альтернатива 1

Держава:

Відсутні

Громадяни:

Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за мінімальними ставками, передбаченими Податковим кодексом України

Держава:

Відсутні

Громадяни:

 Відсутні

Суб’єкти господарювання:Витрати:

очікуваний розмір сумарних витрат складає розмірі 686,0 тис.грн.

Зменшення надходжень до сільського бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя жителів територіальної громади

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2020 рік  будуть досягнуті майже у повній мірі. До сільського бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати податку, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, за рахунок прийняття даного рішення буде досягнуто баланс інтересів сільської ради і платників податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;
  • та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини сільського бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати зазначеного податку

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься по мінімальним ставкам, що спричинить втрати доходної частини сільського бюджету і відповідно не виконання бюджетних програм.  Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 –встановлення економічно -  обґрунтованих місцевих податків і зборів, що є посильними для платників податків та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування - Довжицької сільської ради.

 

V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Довжицької сільської ради, аналітичних проведених консультацій, інформації  виконавчого комітетуДовжицької сільської ради, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів на 2020 рік.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:

Розробка проекту рішення Довжицької сільської ради « Про встановлення та затвердження місцевих податків та зборів на території Довжицької сільської ради на 2020 рік» та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб’єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отримання пропозицій по удосконаленню проекту рішення від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії Довжицької сільської ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонований термін дії акта:

один рік.

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

У разі, якщо сільська рада у термін до 15 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм цього Кодексу, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Відповідні ставки будуть діяти лише протягом року, на який прийняті.

 

VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

 

- забезпечення відповідних надходжень до бюджету громади від сплати місцевих податків і зборів;

Подпись: - забезпечення відповідних надходжень до бюджету громади від сплати місцевих податків і зборів; Основними показниками результативності акта є:< >створення фінансових можливостей сільської ради для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується. 

 

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2020 р.

Ставка, %

Очікуваний обсяг надходжень, тис.грн.

1

Разом надходжень до місцевого бюджету, в тому числі:

Х

961,7

2

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

0,1

1,7

2

Плата за землю

(ставка земельного податку)

0,3

686,0

 

3

Єдиний

10

274

4

Транспортний податок

0

0

5

Кількість суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта, один.

13

 

Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаними з виконаннями вимог акту, грн.

961,7

 

Час, що витрачатиметься суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог акта, години на 1 суб.

2

 

Рівень поінформованості суб`єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, %

Оприлюднені повідомлення, проект рішення, АРВ:

- на офіційному сайті Чернігівськоїрайонної ради;.

71

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Довжицької сільської ради.

 

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний.

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні.

- аналітичні показники ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області;

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом за показниками результативності регуляторного акта.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.

 

 

Голова Довжицької сільської  ради                                                   Н.М.Курило

 

Додаток 2

до аналізу регуляторного впливу

В И Т Р А Т И

на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

п/№

Витрати

Заперший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

63000

0

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

100

0

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

100

0

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень 10х19,34

193,40

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

63293,4

0

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

1

0

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

63293,4

0

 

          Розрахунок витрат відповідно до статті 12 ПКУ розраховується на перший рік дії регуляторного акту.

 

Додаток 4 до аналізу регуляторного впливу

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період  з лютого 2019 р. по квітень 2019 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

дата 01.02.по 30.04.2019р.

Робочі наради та зустрічі (опитування)

3

Обговорено та запропоновано залишити розміри  ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік на рівні діючих ставок

2

Дата: з 01.02.2019р. по 30.04..2019р.

Вид консультацій:

телефонному та усному режимі, інтернет консультації

12

Отримана інформація про місцеві податки і збори на 2020 рік, обговорено та запропоновано залишити розміри  ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік на рівні діючих ставок

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 11(одиниць),

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  84,6 (відсотків)

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів), гривень

0

-

-

6

Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

0

0

0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

11

8

Сумарно, гривень Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб' єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

0

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2019 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1993,0 годин (норми тривалості робочого часу на 2019 рік. Лист Мінсоцполітики від 08.08.2018 р. № 78/0/206-18 «Про розрахунок норми тривалості робочого часу на 2019 рік»).

Для розрахунку використовується мінімальна заробітна плата, що у 2019 році становить 4173 грн. та у погодинному розмірі 25,13 грн. (ст.8 Закону України від 23.11.2018 р. № 2629-VIII«Про Державний бюджет України на 2019 рік»)

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1 год*25,13 грн= 25,13

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

1 год*25,13 грн= 25,13

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х

 

не передбачено

0

Х

0

14

Разом, гривень

0

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

11

16

Сумарно, гривень

0

Х

0

           

 

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

 на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

0

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

0

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

0

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

0

0

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

На основі аналізу статистичних даних що наданні фінансово-економічним відділом виконавчого комітету Ніжинської міської ради визначено, що зазначена сума є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.

Процедура, що потребує корегування 

Корегуючий механізм

Х

Х

 

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

0

 

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

0

0

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0

0