Чернігівська районна Рада
Анонси











Податкова інформує

Назад

Мінімальної ціни на алкогольні напої збільшаться з 2 жовтня.

24.09.2018

Чернігівська ОДПІ звертає увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, на постанову Кабінету міністрів України, яка вносить зміни до постанови  від 30 жовтня 2008 року.№957 «Про встановлення  розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв». Зміни опубліковані 22 вересня в газеті ,,Урядовий курєр” №178 (694), отже будуть запроваджені з 2 жовтня 2018 року.

Постанова розроблена з метою захистити споживачів від контрафактної та сурогатної продукції та зменшити обсяги тіньової економіки. Згідно з постановою мінімальну роздрібну ціну на півлітрову пляшку горілки пропонується підвищити на 12,4% - до 89,4 грн (з 397,76 грн до 447 грн за літр 100%-го спирту).  Мінімальні оптово-відпускні ціни на горілку і лікеро-горілчані вироби підвищуються на 19,6% - до 321 грн/літр 100%-го спирту.

Мінімальні ціни на вина натуральні підвищені на 13,5% - до 42 грн за пляшку 0,7л у роздрібній торгівлі, на кріплені вина і вермути - на 8,9%, до 49 грн, на шампанське за пляшку 0,7 л - на 12,4%, до 89 грн.

Крім того, передбачено збільшення мінімальної оптово-відпускної ціни коньяку "три зірки" з 386,98 грн за 1 літр 100% -го спирту до 412,5 грн, роздрібної - з 597,3 грн до 641,6 грн, "чотири зірки", відповідно, з 412,85 грн до 455,2 грн і з 645,17 грн до 696,7 грн.

Для коньяку "п'ять зірок" мінімальна оптова ціна знижена з 495,95 грн до 481,6 грн, тоді як роздрібна підвищена з 692,6 грн до 758,3 гривень.  Визначено, що постанова набере чинності через 10 днів після її опублікування           

Чернігівська ОДПІ нагадує, що статтею 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19 грудня 1995 року N481/95-BP» передбачено застосування фінансових санкцій у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої у розмірі 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

Чернігівська ОДПІ

 

Платник податків  зобовязаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування.

24.09.2018

Чернігівська ОДПІ нагадує, що пунктом 8.1 Порядку обліку платників податків затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі - Порядок) встановлено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку шляхом подання повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (далі повідомлення за формою № 20-ОПП) у порядку, встановленому розділом VIII зазначеного Порядку.

Порядок заповнення повідомлення за формою № 20-ОПП визначено Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.

У разі наявності у платника податків однотипних об’єктів оподаткування (окремі кімнати, офіси, квадратні метри), які розташовані за одним місцезнаходженням, при заповненні розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП слід дотримуватися принципу «укрупнення інформації» про об’єкти оподаткування та відображати їх у вигляді одного об’єкта оподаткування. Якщо однотипні об’єкти оподаткування розташовані за різним місцезнаходженням, то їх необхідно показувати окремо. Також, при заповненні графи 12 розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП принцип «укрупнення інформації» не застосовується до об’єктів оподаткування, які мають реєстраційний номер, тобто інформація щодо таких об’єктів оподаткування зазначається за кожним об’єктом окремо.

Згідно з Пам’яткою для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, графи 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюються відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України, розміщеного на офіційному веб-сайті Держстату України. У разі придбання транспортного засобу для використання по всій території України або передачі його в оренду платник податків зазначає у графах 6-7 «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» та 8 «Місцезнаходження об’єкта оподаткування» розділу 3 повідомлення за формою № 20-ОПП адресу місця реєстрації транспортного засобу.

 

Чернігівська ОДПІ

 

 

Сплата єдиного внеску членами фермерських господарств.

24.09.2018

З 01.01.2018р. члени фермерського господарства виключені з переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок). З початку року членів фермерського господарства  визначено платниками єдиного внеску, вони зобов’язані стати  на облік у контролюючих органах.

Базою нарахування єдиного внеску для членів фермерського господарства є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць (у 2018 році – 819,06 гривень).

Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника, а за порушення законодавства про єдиний внесок, зокрема, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску передбачено фінансову відповідальність.

Чернігівська ОДПІ

Перехід юридичної особи зі спрощеної системи оподаткування на загальну: нарахування амортизації.

24.09.2018

Чернігівська ОДПІ  інформує, що відповідно до п. 44.2 ст. 44 та пп. 296.1.3 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) юридичні особи – платники єдиного податку третьої групи ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат з метою обрахунку об’єкта оподаткування за методикою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відображення основних засобів та нематеріальних активів у бухгалтерському обліку здійснюється відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 (далі – П(с)БО 7) із змінами та доповненнями; Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 8 «Нематеріальні активи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.10.1999 № 242 (далі – П(с)БО 8) із змінами та доповненнями; Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 16 (МСБО 16) «Основні засоби» від 01.01.2014 із змінами та Міжнародного стандарту бухгалтерського обліку 38 (МСБО 38) «Нематеріальні активи» від 01.01.2014 із змінами.

Згідно з п. 7 П(с)БО 7 та п. 10 П(с)БО 8 придбані (створені) основні засоби та нематеріальні активи зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.

Згідно з п. 15 МСБО 16 та п. 24 МСБО 38 об’єкт основних засобів, який відповідає критеріям визнання активу, та нематеріальний актив слід оцінювати за собівартістю.

Порядок розрахунку амортизації основних засобів або нематеріальних активів для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток визначений п. 138.3 ст. 138 ПКУ.

Зокрема, для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 та підпунктами 138.3.2 – 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ.

При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу (пп. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 ПКУ).

Отже, при переході платника податків зі спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування балансова вартість основних засобів (нематеріальних активів), придбаних у період перебування на спрощеній системі оподаткування, з метою нарахування амортизації згідно з п. 138.3 ст. 138 ПКУ визначається на дату такого переходу за правилами бухгалтерського обліку.

Чернігівська ОДПІ

Для платників податків і зборів осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність

24.09.2018

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ).  У разі взяття на облік як платників податків і зборів осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, контролюючий орган за основним місцем обліку формує та видає довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, за формою № 34-ОПП (п. 3.10 розділу ІІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями).

Згідно з п. 178.3 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності (п. 178.6 ст. 178 ПКУ).

Пунктом 1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 року № 481 із змінами і доповненнями, визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Отже, витрати, пов’язані з організацією провадження фізичною особою незалежної професійної діяльності (організація робочого місця, отримання посвідчення, дозволів тощо), які понесені до взяття її на облік як платника податків, не відносяться до витрат такої самозайнятої особи.

Чернігівська ОДПІ

ПРО ЗМІНИ ВНЕСЕНІ ДО ПОРЯДКУ ОБЛІКУ В КОНТРОЛЮЮЧИХ ОРГАНАХ ПРЕДСТАВНИЦТВ ДОНОРСЬКИХ УСТАНОВ В УКРАЇНІ.

24.09.2018

Наказом Міністерства фінансів України від 27.06.2018 № 589 «Про затвердження Змін до «Порядку обліку платників податків і зборів», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.07.2018 за № 851/32303 (далі – Наказ № 589), затверджені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280, зі змінами.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 807 «Про внесення змін до Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги» визначено порядок реєстрації представництв іноземних організацій, метою діяльності яких є здійснення представництва інтересів донорських установ, координація міжнародної технічної допомоги, що надається Україні такими установами (далі - представництва донорських установ в Україні).

Реєстрація представництв донорських установ в Україні провадиться Мінекономрозвитку, у порядку визначеному пунктами 48 - 59 Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 (далі - Постанова № 153).

Наказом № 589 визначається порядок обліку в контролюючих органах представництв донорських установ в Україні, після проведення Мінекономрозвитку їх реєстрації в Україні.

Взяття на облік представництва донорської установи в Україні здійснюється контролюючим органом за адресою представництва донорської установи в Україні із присвоєнням податкового номера.

Підставою для взяття на облік представництва донорської установи в Україні є:

- копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, отримана від Мінекономрозвитку відповідно до Постанови № 153;

- або лист-звернення, в якому зазначається адреса представництва в Україні, та копія посвідчення про реєстрацію представництва донорської установи в Україні, подані представництвом.

У разі отримання від Мінекономрозвитку інформації про наявність податкових пільг, передбачених законодавством та міжнародними договорами України в рамках реалізації проектів (програм) та представництв донорських установ в Україні, до реєстру платників податків - нерезидентів вноситься ознака «має право на податкові пільги». Якщо представництво донорської установи в Україні звільнене від сплати всіх видів податків на території України, таке представництво обліковується в контролюючих органах з ознакою «не є платником податків».

Не пізніше наступного робочого дня після взяття на облік представництва донорської установи в Україні контролюючий орган надсилає такому представництву лист-повідомлення про взяття на облік із зазначенням податкового номера.

Чернігівська ОДПІ

Термін розгляду адвокатських запитів  – 5 робочих днів.

24.09.2018

Чернігівська ОДПІ повідомляє, що терміни та порядок розгляду адвокатських запитів у контролюючих органах передбачені Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Контролюючі органи, яким направлено адвокатський запит, зобов’язані не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту надати адвокату відповідну інформацію, копії документів, крім інформації з обмеженим доступом і копій документів, в яких міститься інформація з обмеженим доступом.

Якщо адвокатський запит стосується надання значного обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду адвокатського запиту може бути продовжено до двадцяти робочих днів з обґрунтуванням причин такого продовження, про що адвокату письмово повідомляється не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання адвокатського запиту.

Чернігівська ОДПІ

Як фізичній особі - підприємцю правильно оформити найманого працівника

24.09.2018

Чернігівська ОДПІ нагадує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, підприємцю необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України; форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

- оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюють типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 5 грудня 2008 року № 489);

- повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова КМУ від 17 червня 2015 р. № 413).

При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб; на паперових носіях разом з копією в електронній формі; на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

 

 

Чернігівська ОДПІ

Назад

10 Липня 2018 14:24
28 липня заходи до Дня хрещення Київської Русі - України в населених пунктах району

10 Липня 2018 14:23
27 липня кнсультативно - методичний день працівників виконавчого апарату районної ради в Олишівській селищній раді

10 Липня 2018 14:21
25 липня засідання Колегії райдержадміністрації

10 Липня 2018 14:20
24 липня пленарне засідання 23-ї сесії районної ради

10 Липня 2018 14:19
20 липня засідання президії районної ради

10 Липня 2018 14:19
З 16 по 19 липня засідання постійних комісій районної ради

10 Липня 2018 14:18
16 липня привітання бухгалтерів сільських та селищних рад з Днем бухгалтера в Україні

10 Липня 2018 14:17
13 липня виїзна приймальня в Киселівській територіальній громаді

10 Липня 2018 11:23
13 липня участь команди району в обласній спартакіаді державних службовців. Початок: о 10-00. Місце проведення: м.Чернігів, обласна СДЮСШОР з лижного спорту (вул.Малиновського, 59)

10 Липня 2018 11:14
12 липня о 10-00 нарада щодо діяльності КЗ "Чернігівської районної централізованої бібліотечної системи"

10 Липня 2018 11:10
12 липня о 9-00 нарада у голови районної ради щодо діяльності ПК "Райагробуд" та ДП "Агробудкомплект"

10 Липня 2018 10:00
12 липня семінар з організації комплексу зернозбиральних робіт у 2018 році у ФГ «КВЮС - АГРО» (с.Левковичі) Початок: об 11-00 .